sobota, 22. november 2014

17.11.2014 Bonaire-Ponce, Puerto Rico
Končno vse pripravljeno in tudi vremenska napoved za naslednje 4-5 dni sprejemljiva , zato odločitev za prečenje Karibskega morja iz J na S, skupaj 380nm, do ameriške zvezne države Puerto Rico.Napovedani vetrovi V do VSV,raje bi videla bolj južne smeri ampak , čas ugodnih vetrov je mimo.praviloma je to čas od aprila do junija ko nastopijo rahli ali zmerni vetrovi jugovzhodnih smeri, novembra se še najde luknja (upava , da sva jo našla)predno se po končani sezoni hurikanov formira visok zračni pritisk nad Bermudo in pod vplivom udora hladnega zraka iz S Amerike nastopijo močni SV vetrovi, 20-30 vozlov.Takrat je prečenje izjemno težko oziroma možno le proti Jamajki ali Kubi, nato pa na vzhod motoriranje ob Velikih Antilih proti valovom, vetru in stalnim  Z tokom okoli 2 vozla.
Ko pomoliva nos izza zavetja Bonaira , naju pričaka veter nekaj po 20 vozli in valovi 2-3 metre.Na srečo veter malo z juga (100-110 stopinj), desna uzde,že pripravljena 2 krajšava in malo genoe .Čista orca, kurz pravi,gremo.Barko kmalu začnejo prelivati valovi, valovi prihajajo od spredaj,levo in desno, tako da barko neusmiljeno premetava na vse strani, ampak napredujeva z 5-7 vozli hitrosti.Da ne bi bilo dolgočasno, plohe (squalli) vsake 2-3 ure.Prvi dan kar 8 tako, da hitro obnoviva vaje krajšanja in podaljševanja jader.V squallu vetrovi do 24, prasvi tropski nalivi.Proti večeru popijem coca colo (za budnost) in pojem energijsko plščico.Na enkrat me obšla slabost, bruhanje ,prvič v 30 letni jadralski zgodbi!!??No saj bo minilo, ko se bo privadilo na rodeo.Pa se ni, prijela se me je prava morska bolezen.Držala je polna dva dneva!Menjave nočnih straž,  rigoleto.Vse zmetal ven, skoraj bi še želodec.Prvih 24 ur narediva 126 nm proti vetru, kar ni slabo.Drugi dan veter bolj V VSV smeri(75 do 90stpinj)tok Z 1 vozel, odnaša naju rahlo bolj zahodno od cilja.Barko rineva v veter koliko se da, vendar zgubljabljava višino.Upava na boljši veter v nadaljevanju.Noč zvezdnata, tako da vidiva prihajajoče squalle.Drugih 24 ur  ponovno 123nm.Rigoleteo ne popušča,valovi in veter tudi ne, zato še midva trmasto vztrajava.Ponoči Branka ob kontroli kaluže odkrije vodo, in to slano!Sprva malo panike, nazaj, naprej, kje pušča?Na Curacau zamenjali ventil sekreta in osovino propelerja.Oboje OK.Branka na vsako uro nabere ¾ vedra vode.Barko zalivajo valovi in po vsakem pljusku izpod stropa kaplja voda.Ampak to je premalo za količino izmetane vode?Vijaki kobilice?Rob palube?Sidrni prostor?Vdor vode kontrolirava, bliže sva Puerto Ricu kot Bonairu, zato odločitev za nadaljevanje proti cilju.Pri pobiranju vode sem neuporaben,takoj ko grem v barko , želodec v grlu.Vse ostane na Branki.Tretjega dne veter malo pojenja na solidnih 15 vozlov, tudi smer je bolj vzhodna , po napovedi bi morala držati ves dan.Dodatno skrajšava jadra, da barka izgubi hitrost in posledićno manj butanja po valovih in manj prelivanja morja preko barke.Pomaga, izmet vode se zmanjša na polvedra na 2 uriBarka pod kontrolo!Nato nova marjetica,ob tej hitrosti prideva v Ponce ob 1 ponoči.Ne maram pristajati ponoči v nepoznanih lukah,zato še dodatno zmanjšava hitrost na samo na 4 vozle in posledično zavedava , da bo še ena nočna runda.Lahko bi pospešil na 7 do  8 vozlov ampak potem bi barka (tudi midva)preveč trpela in pobirala dodatno vodo.Bolj ko krajšam, hitreje barka leti.Na večer 3 dne, še 50nm do cilja.Bolj ko krajšam jadra, bolj barka leti.Prehitro!Na 2 krajšavo in samo 1,5m genoe  in 15 vetra delava 6 vozlov!Slabost mine, želodec spet na svojem mestu
20.11.2014 Ponce -Zora, najlepši dan dneva, kadar si sam na morju!Že nekaj ur vidiva sij nad mestom Ponce.Vstop v poglobljeni kanal do pristanišča, tik pred njim marina Ponce Yacht &fishing club,vse še spi, vrževa sidro pred marino .Končno, Puerto Ricooooooooo zavpijem( kot Argentiski reporter ob golu)in Slo barka v ameriških teritorijalnih vodah!Prejadala 380nm proti vetru ,brez motoriranja in tudi brez preleta jader.Desne uzde od starta do cilja!!Po protokolu takoj  kličeva US Imigration &Customs.Če tega ne storiš, kazen do 10.000usd.Neprijazen uradnik nas po telefonu napoti na pomol črpalke v marini, kjer naj bi naju takoj prišla pogledati policaj in sanitarka.Takoj na pomol, uradnikov od nikoder.Barke ne smeš zapustiti , utrujena, neprespana čakava polni dve uri na njihov prihod.Začudo sicer uradna vendar predvsem sanitarka zelo prijazna in kooperativna.Pregled dokumentov, barke, izpolnjevanje vstopnih formularjev, navodila za plovbo, info o pristojbinah.In tu presenečenje : plovno dovoljenje 90 usd katerega moraš v vsaki luki kjer se ustaviš, podaljševati po usd 37!Ko prideš na nov otok, nova prijava 90usd…Štala.Tega ni pisalo nikjer.Pobere Vpisni list za čoln in naju napoti z taksijem v glavni biro za plačilo pristojbin.Delim taksi z Švedom, ki je primotoriral malo za nama.Stavba zaščitena kot njihova ambasada v Ljubljani, polno kamer, varnostnikov, vsi polno oboroženi..Izpolnjevanje formularjev za vstop in izstop.Šved  dobi permit za leto dni  brezplačno in plača izstopno takso 19usd.Mr Mrak, I have a problem with you,ZDA in Slovenija nimata podpisanega sporazuma o vzajemnosti plovnih dovoljen zato je taksa 90 in 37  za izstop!No v tem grmu tiči zajec!Izgine v pisarno, čakam pol ure nato se vrne in zmagoslavno pove , da moram plačati le 57 usd , skupaj za vzstop in izstop.Porodi se ideja za Slovenijo in Hrvaško-naj uvedeta enak režim reciprocitete za vse v Delaware registrirane barke , ki plujejo  po  Jadranu!Ne sprašujem zakaj , hitro plačam , zunaj naju čaka taksi, nazaj v marino.Branka že neumorno čisti barko, zunaj vsa od soli, znotraj ravno tako.Ugotavlja škodo, mokre blazine v salonu,slan strop od vhoda do jambora, tla, pohištvo, vse sama sol.In še vesela novica-v marini ni vode!!A smo v Ameriki ali Maroku?Z vodo iz barke za silo očistiva notranjost  in kokpit,sušiva mokre čevlje, obleke, spirava rešilne jopiče, pralnica ne dela , ni vode ,Kdaj bo , ne ve nihče Morda 2, 3 ure .Relax, take a taksi to the city.Nice city!Tudi to je Amerika.Utrujena iščeva zvečer restavracijo, najdeva samo bife, nihče ne je, samo pijače, razočarana nazaj na barko, hrenovka,pečena jajca in zaspiva kot ubita.

21.11.2014 Ponce YC.Zjutraj ponovno vesela novica, ni vode!Lotim se demontaže stropa, razstavim pol barke in ugotovim, pušča desni zračnik kabine!!Zakaj, ni bil tesnjen z silikonom.BRAVO Bavaria.Preverim še zračnik WCja ,ta pa je OK.Upam, da je odkrit vzrok udora vode.Popoldne le pride voda, hitro razsoliva barko,test zračnika-voda kar lije skozi.Jutri ga odprem in pregledam.Končno opereva perilo, pri ribičih v marini kupiva 2 fileja mahi mahi, tretjega šenkajo, skupaj 3kg mesa.En kos fileja za jutri v pečici, ostalo porcijsko vakumiram .V marini smo samo 3 jadrnice , ostalo so ogromne motorke za big game fishng.% nadstropne grdosije ,ta poleg naju je okoli 20m dolžine!!Delavci jo že dva dneva drgnejo do onemoglosti.Prihaja vikend, morda gre gazda na lov.To bi bil raj za Blaža.Jutri morda še nekaj fotk.

1 komentar: