17.11.2014
Bonaire-Ponce, Puerto Rico
Končno vse
pripravljeno in tudi vremenska napoved za naslednje 4-5 dni sprejemljiva , zato
odločitev za prečenje Karibskega morja iz J na S, skupaj 380nm, do ameriške
zvezne države Puerto Rico.Napovedani vetrovi V do VSV,raje bi videla bolj južne
smeri ampak , čas ugodnih vetrov je mimo.praviloma je to čas od aprila do
junija ko nastopijo rahli ali zmerni vetrovi jugovzhodnih smeri, novembra se še
najde luknja (upava , da sva jo našla)predno se po končani sezoni hurikanov
formira visok zračni pritisk nad Bermudo in pod vplivom udora hladnega zraka iz
S Amerike nastopijo močni SV vetrovi, 20-30 vozlov.Takrat je prečenje izjemno
težko oziroma možno le proti Jamajki ali Kubi, nato pa na vzhod motoriranje ob
Velikih Antilih proti valovom, vetru in stalnim
Z tokom okoli 2 vozla.
Ko pomoliva nos
izza zavetja Bonaira , naju pričaka veter nekaj po 20 vozli in valovi 2-3
metre.Na srečo veter malo z juga (100-110 stopinj), desna uzde,že pripravljena
2 krajšava in malo genoe .Čista orca, kurz pravi,gremo.Barko kmalu začnejo
prelivati valovi, valovi prihajajo od spredaj,levo in desno, tako da barko
neusmiljeno premetava na vse strani, ampak napredujeva z 5-7 vozli hitrosti.Da
ne bi bilo dolgočasno, plohe (squalli) vsake 2-3 ure.Prvi dan kar 8 tako, da
hitro obnoviva vaje krajšanja in podaljševanja jader.V squallu vetrovi do 24,
prasvi tropski nalivi.Proti večeru popijem coca colo (za budnost) in pojem
energijsko plščico.Na enkrat me obšla slabost, bruhanje ,prvič v 30 letni
jadralski zgodbi!!??No saj bo minilo, ko se bo privadilo na rodeo.Pa se ni,
prijela se me je prava morska bolezen.Držala je polna dva dneva!Menjave nočnih
straž, rigoleto.Vse zmetal ven, skoraj
bi še želodec.Prvih 24 ur narediva 126 nm proti vetru, kar ni slabo.Drugi dan
veter bolj V VSV smeri(75 do 90stpinj)tok Z 1 vozel, odnaša naju rahlo bolj
zahodno od cilja.Barko rineva v veter koliko se da, vendar zgubljabljava
višino.Upava na boljši veter v nadaljevanju.Noč zvezdnata, tako da vidiva
prihajajoče squalle.Drugih 24 ur ponovno
123nm.Rigoleteo ne popušča,valovi in veter tudi ne, zato še midva trmasto
vztrajava.Ponoči Branka ob kontroli kaluže odkrije vodo, in to slano!Sprva malo
panike, nazaj, naprej, kje pušča?Na Curacau zamenjali ventil sekreta in osovino
propelerja.Oboje OK.Branka na vsako uro nabere ¾ vedra vode.Barko zalivajo
valovi in po vsakem pljusku izpod stropa kaplja voda.Ampak to je premalo za
količino izmetane vode?Vijaki kobilice?Rob palube?Sidrni prostor?Vdor vode
kontrolirava, bliže sva Puerto Ricu kot Bonairu, zato odločitev za nadaljevanje
proti cilju.Pri pobiranju vode sem neuporaben,takoj ko grem v barko , želodec v
grlu.Vse ostane na Branki.Tretjega dne veter malo pojenja na solidnih 15
vozlov, tudi smer je bolj vzhodna , po napovedi bi morala držati ves
dan.Dodatno skrajšava jadra, da barka izgubi hitrost in posledićno manj butanja
po valovih in manj prelivanja morja preko barke.Pomaga, izmet vode se zmanjša
na polvedra na 2 uriBarka pod kontrolo!Nato nova marjetica,ob tej hitrosti
prideva v Ponce ob 1 ponoči.Ne maram pristajati ponoči v nepoznanih lukah,zato
še dodatno zmanjšava hitrost na samo na 4 vozle in posledično zavedava , da bo
še ena nočna runda.Lahko bi pospešil na 7 do
8 vozlov ampak potem bi barka (tudi midva)preveč trpela in pobirala
dodatno vodo.Bolj ko krajšam, hitreje barka leti.Na večer 3 dne, še 50nm do
cilja.Bolj ko krajšam jadra, bolj barka leti.Prehitro!Na 2 krajšavo in samo
1,5m genoe in 15 vetra delava 6 vozlov!Slabost
mine, želodec spet na svojem mestu
20.11.2014 Ponce
-Zora, najlepši dan dneva, kadar si sam na morju!Že nekaj ur vidiva sij nad
mestom Ponce.Vstop v poglobljeni kanal do pristanišča, tik pred njim marina
Ponce Yacht &fishing club,vse še spi, vrževa sidro pred marino .Končno,
Puerto Ricooooooooo zavpijem( kot Argentiski reporter ob golu)in Slo barka v
ameriških teritorijalnih vodah!Prejadala 380nm proti vetru ,brez motoriranja in
tudi brez preleta jader.Desne uzde od starta do cilja!!Po protokolu takoj kličeva US Imigration &Customs.Če tega ne
storiš, kazen do 10.000usd.Neprijazen uradnik nas po telefonu napoti na pomol
črpalke v marini, kjer naj bi naju takoj prišla pogledati policaj in
sanitarka.Takoj na pomol, uradnikov od nikoder.Barke ne smeš zapustiti ,
utrujena, neprespana čakava polni dve uri na njihov prihod.Začudo sicer uradna
vendar predvsem sanitarka zelo prijazna in kooperativna.Pregled dokumentov,
barke, izpolnjevanje vstopnih formularjev, navodila za plovbo, info o
pristojbinah.In tu presenečenje : plovno dovoljenje 90 usd katerega moraš v
vsaki luki kjer se ustaviš, podaljševati po usd 37!Ko prideš na nov otok, nova
prijava 90usd…Štala.Tega ni pisalo nikjer.Pobere Vpisni list za čoln in naju
napoti z taksijem v glavni biro za plačilo pristojbin.Delim taksi z Švedom, ki
je primotoriral malo za nama.Stavba zaščitena kot njihova ambasada v Ljubljani,
polno kamer, varnostnikov, vsi polno oboroženi..Izpolnjevanje formularjev za
vstop in izstop.Šved dobi permit za leto
dni brezplačno in plača izstopno takso
19usd.Mr Mrak, I have a problem with you,ZDA in Slovenija nimata podpisanega
sporazuma o vzajemnosti plovnih dovoljen zato je taksa 90 in 37 za izstop!No v tem grmu tiči zajec!Izgine v
pisarno, čakam pol ure nato se vrne in zmagoslavno pove , da moram plačati le
57 usd , skupaj za vzstop in izstop.Porodi se ideja za Slovenijo in Hrvaško-naj
uvedeta enak režim reciprocitete za vse v Delaware registrirane barke , ki
plujejo po Jadranu!Ne sprašujem zakaj , hitro plačam ,
zunaj naju čaka taksi, nazaj v marino.Branka že neumorno čisti barko, zunaj vsa
od soli, znotraj ravno tako.Ugotavlja škodo, mokre blazine v salonu,slan strop
od vhoda do jambora, tla, pohištvo, vse sama sol.In še vesela novica-v marini
ni vode!!A smo v Ameriki ali Maroku?Z vodo iz barke za silo očistiva notranjost in kokpit,sušiva mokre čevlje, obleke,
spirava rešilne jopiče, pralnica ne dela , ni vode ,Kdaj bo , ne ve nihče Morda
2, 3 ure .Relax, take a taksi to the city.Nice city!Tudi to je Amerika.Utrujena
iščeva zvečer restavracijo, najdeva samo bife, nihče ne je, samo pijače,
razočarana nazaj na barko, hrenovka,pečena jajca in zaspiva kot ubita.
21.11.2014 Ponce
YC.Zjutraj ponovno vesela novica, ni vode!Lotim se demontaže stropa, razstavim
pol barke in ugotovim, pušča desni zračnik kabine!!Zakaj, ni bil tesnjen z silikonom.BRAVO
Bavaria.Preverim še zračnik WCja ,ta pa je OK.Upam, da je odkrit vzrok udora
vode.Popoldne le pride voda, hitro razsoliva barko,test zračnika-voda kar lije
skozi.Jutri ga odprem in pregledam.Končno opereva perilo, pri ribičih v marini
kupiva 2 fileja mahi mahi, tretjega šenkajo, skupaj 3kg mesa.En kos fileja za
jutri v pečici, ostalo porcijsko vakumiram .V marini smo samo 3 jadrnice ,
ostalo so ogromne motorke za big game fishng.% nadstropne grdosije ,ta poleg
naju je okoli 20m dolžine!!Delavci jo že dva dneva drgnejo do
onemoglosti.Prihaja vikend, morda gre gazda na lov.To bi bil raj za Blaža.Jutri
morda še nekaj fotk.
Kam vam pošljemo sikaflex?
OdgovoriIzbriši