24.11.2014 Ponce –Salinas
Malo zgodovine :
PR je bil drugi otok( za Hispaniolo-danes Haiti,DominRep), ki so ga odkrili
Španci,potolkli staroselce , indijance Taino, in zgradili San Juan kot glavno
pristanišče in upravno središče otoka z glavno obrambno trdnjavo El Morro, ki
so jo kasneje neuspešno osvajali Holandci, Angleži, Francozi dokler niso
Američani L 1898 v Špansko -USA vojni zavzeli te strateške trdnjave in
aneksirali otok.Na jugu zgradijo pristanišče Ponce samo za Španske ladje, na
ravnicah v okolici pa so gojili konje potrebne za osvajanje srednje in južne
Amerike.Ker guverner ne vidi preko
hribov , postanejo Ponce glavna švercerska luka(danes bi rekli tax free ali
davčna oaza)Dva velika hurikana sta
odplaknila prvo sladkorni trs nato pa še plantaže kave.Otok pod Američani pade
v recesijo, kriza 1930 vse še poslabša, šele po II svet vojni Američani
naredijo plan ekonomske obnove, favorizirajo San Juan, Ponce padejo v recesijo
iz katere se pobirajo šele zadnja leta, predvsem z turizmom.Po letu 1960
rastejo kot gobe po dežju KFC, McDonalds, Burger King in ostala zdrava hrana( Joe , tudi to je
Amerika!)Naju kot gringota preseneča malo angleško govorečih ljudi, ki so sicer
IZERDNO prijazni in ustrežljivi,napisi, reklame vse v španščini,prometni znaki
v španščini…Izredno malo kolesarjev pešcev, motoristov, preveč shoping centrov(
mollov).Prebivalci, ki ne živijo v varovanih naseljih, živijo celo življenje za
rešetkami.Vse hiše ,kioski itd imajo namreč močne železne rešetke na oknih in
vratih.Hrana, če odmisliš ameriško navlako,prase na žaru 1 liga(halo
Juga!!),kura ampak moraš po to hrano v predmestja!Ljudje vseeno veselega in
zdravega duha, salsa na vsakem koraku, geslo what's the rush man?.Preseneča maloštevilno
črnsko prebivalstvo, vse bolj mešanica indijancev in kolonozatorjev.Še
zanimivost vožnje po avtocestah: prehiteva se izključno po desni strani in
smerokokazov nihče ne uporablja!!Živi bili pa videli!
24.11.2014 rent a
car, nabava hrane, silikona , iskanje mreže za komarnike(nimajo, imajo pa dosti
komarjev!!-Joe tudi to je Amerika)popoldne obisk muzeja plantaže kave, ki pa je
bi zaprt, ker se nisva preje po telefonu najavila.
25.11.2014 San
Juan, z avtom 75 km severno do glavnega mesta, moderna avtocesta iz ameriških filmov, omejitev hitrosti na 65
milj, ki pa jih ne presežeš, ker so prevelike luknje in razbiješ avto.Ogled
starega mesta( Vieja San Juan),zanimivo , predvsem sistem obrambe luke, ki je
ostala neosvojena do 1898,je pa bila strateško pomembna točka na poti iz evrope
, preko Panamskega kanala v Pacifik , in za obvladovanje bližnjih otokov(Kuba,
Hispanjola,Jamajka..)Čudovite zgradbe kolonijalnega stila, impozantna urdba El
Morro,MODRI tlakovci po cestah.San Juan je druga največja naselbina evropskih
kolonizatorjev v srednji in J Ameriki in sedaj najstarejše mesto pod upravo
ZDA!!Tu je tudi terminal za potniške križarke, na leto prežvečijo 5 mio
potnikov!!Izven starega jedra prvo Miami
v malem , okoli pa slumi revnih in zamreženih ljudi.Čas preganja, hitiva na
vzhod otoka do Fajarda, nato po vzhodni
avtocesti nazaj proti Poncam.Slikovita pokrajina, kjer se mešajo tropski
gozdovi in obriti griči sladkornega trsa.Visoki dimniki so ostanki tovarn predelave
sladkornega trsa
26.11.2014 Zjutraj
takoj na AT&T da urediva internet, traja polni 2 uri in pol, ugotoviva , da
USB stickov ne uporabljajo več(ali nam niso mogli sprogramirati? Joe, tudi to
je Amerika!) , zato poleg zakupa 5G podatkov kupiva še wi fi hot spot napravo,
ki omogoča povezavo 5 naprav na internet.Predvideni ogled zahodnega dela otoka
z svetovno znano surfarsko meko Rincon prestaviva na naslednji obisk PR in se
odpraviva na ogled centra Ponceja ter
dodatno nabavo za pot na vzhod do Viequesa in Culebre.
Staro mestno
jedro tipično za kolonijalna mesta 17 in 18 stoletja, cerkev, trg, mestna hiša,
gasilski muzej kmalu iz centra pa podrta poslopja, se vende….Obnovljen samo
strogi center, ostalo propada.Vrneva rent a car, v marini pa pripraviva vse za
jutrišnje jadranje (beri motoriranje ) proti vzhodu.Pot na vzhod je v tem (in
ostalem)letnem času možna samo ponoči ali zgodaj zjutraj, dokler se ne zbudijo
vzhodni vetrovi.Ponoču namreč vetrovi čudežno za otoki ugasnejo ali vsaj za silo zmanjšajo moč,
valovi ostanejo od dnevnih vetrov, morski tok je stalen na zahod,tako , da je
možno edino motoriranje ponoči ali zgodaj zjutraj do 10 ure dopoldne.Potem imaš
valove v gobec, proti tok 1-2 vozla in
veter 15-20 ravno tako v gobec.Pa jadraj!Če greš pa malo na jug , pa še valovi
iz Atlantika udarijo.Recepr:nočna vožnja ali vsaj zgodnje vstajanje!Odločiva se
za slednje.
27.11.2014
Vstajanje ob 5, odrineva točno ob 6h.Vetra ni, ko pomoliva nos iz marine že
swell( valovanje), ampak gre 5-6 vozlov.Ob sončnemvzhodu vstane tudi veter ,
hitrost pade na 5, pod 5 vendar na srečo kasneje veter omaga in po 4 in pol
urah sidrava v Salinasu.Zaliv , popolnima obkrožen z 15 m mangrovami, varen
mirno morje,blatno dno in kalna voda, ob sidranju Branka zagleda pošast(kasneje
izveva, da je to nenevarna morska krava).Voda neprijazna za kopanje, vendar
nirvana, končno zabušavanje.Zaliv spominja na Soline pri Verudi.Obala privat,
polno restavracij, glasba ..
28.11.2014 se
nadaljuje(zabušavanje)popolnoma mirna noč, jutro kavica (brez kopanja)nato
ogled zaliva,kočera v restavraciji pred barko.Popoldne se presidrava pred vhod
v zaliv za kritično plitvino 2.1m za lažje izplovljavljavanje jutri zgodaj
zjutraj proti Pontilas(PR)20nm ali celo
na otok Viesques50nm.
Ni komentarjev:
Objavite komentar