sobota, 29. november 2014

24.11.2014 Ponce –Salinas
Malo zgodovine : PR je bil drugi otok( za Hispaniolo-danes Haiti,DominRep), ki so ga odkrili Španci,potolkli staroselce , indijance Taino, in zgradili San Juan kot glavno pristanišče in upravno središče otoka z glavno obrambno trdnjavo El Morro, ki so jo kasneje neuspešno osvajali Holandci, Angleži, Francozi dokler niso Američani L 1898 v Špansko -USA vojni zavzeli te strateške trdnjave in aneksirali otok.Na jugu zgradijo pristanišče Ponce samo za Španske ladje, na ravnicah v okolici pa so gojili konje potrebne za osvajanje srednje in južne Amerike.Ker guverner  ne vidi preko hribov , postanejo Ponce glavna švercerska luka(danes bi rekli tax free ali davčna oaza)Dva  velika hurikana sta odplaknila prvo sladkorni trs nato pa še plantaže kave.Otok pod Američani pade v recesijo, kriza 1930 vse še poslabša, šele po II svet vojni Američani naredijo plan ekonomske obnove, favorizirajo San Juan, Ponce padejo v recesijo iz katere se pobirajo šele zadnja leta, predvsem z turizmom.Po letu 1960 rastejo kot gobe po dežju KFC, McDonalds, Burger King  in ostala zdrava hrana( Joe , tudi to je Amerika!)Naju kot gringota preseneča malo angleško govorečih ljudi, ki so sicer IZERDNO prijazni in ustrežljivi,napisi, reklame vse v španščini,prometni znaki v španščini…Izredno malo kolesarjev pešcev, motoristov, preveč shoping centrov( mollov).Prebivalci, ki ne živijo v varovanih naseljih, živijo celo življenje za rešetkami.Vse hiše ,kioski itd imajo namreč močne železne rešetke na oknih in vratih.Hrana, če odmisliš ameriško navlako,prase na žaru 1 liga(halo Juga!!),kura ampak moraš po to hrano v predmestja!Ljudje vseeno veselega in zdravega duha, salsa na vsakem koraku, geslo what's the rush man?.Preseneča maloštevilno črnsko prebivalstvo, vse bolj mešanica indijancev in kolonozatorjev.Še zanimivost vožnje po avtocestah: prehiteva se izključno po desni strani in smerokokazov nihče ne uporablja!!Živi bili pa videli!
24.11.2014 rent a car, nabava hrane, silikona , iskanje mreže za komarnike(nimajo, imajo pa dosti komarjev!!-Joe tudi to je Amerika)popoldne obisk muzeja plantaže kave, ki pa je bi zaprt, ker se nisva preje po telefonu najavila.
25.11.2014 San Juan, z avtom 75 km severno do glavnega mesta, moderna avtocesta  iz ameriških filmov, omejitev hitrosti na 65 milj, ki pa jih ne presežeš, ker so prevelike luknje in razbiješ avto.Ogled starega mesta( Vieja San Juan),zanimivo , predvsem sistem obrambe luke, ki je ostala neosvojena do 1898,je pa bila strateško pomembna točka na poti iz evrope , preko Panamskega kanala v Pacifik , in za obvladovanje bližnjih otokov(Kuba, Hispanjola,Jamajka..)Čudovite zgradbe kolonijalnega stila, impozantna urdba El Morro,MODRI tlakovci po cestah.San Juan je druga največja naselbina evropskih kolonizatorjev v srednji in J Ameriki in sedaj najstarejše mesto pod upravo ZDA!!Tu je tudi terminal za potniške križarke, na leto prežvečijo 5 mio potnikov!!Izven starega jedra  prvo Miami v malem , okoli pa slumi revnih in zamreženih ljudi.Čas preganja, hitiva na vzhod otoka  do Fajarda, nato po vzhodni avtocesti nazaj proti Poncam.Slikovita pokrajina, kjer se mešajo tropski gozdovi in obriti griči sladkornega trsa.Visoki dimniki so ostanki tovarn predelave sladkornega trsa
26.11.2014 Zjutraj takoj na AT&T da urediva internet, traja polni 2 uri in pol, ugotoviva , da USB stickov ne uporabljajo več(ali nam niso mogli sprogramirati? Joe, tudi to je Amerika!) , zato poleg zakupa 5G podatkov kupiva še wi fi hot spot napravo, ki omogoča povezavo 5 naprav na internet.Predvideni ogled zahodnega dela otoka z svetovno znano surfarsko meko Rincon prestaviva na naslednji obisk PR in se odpraviva na ogled centra Ponceja  ter dodatno nabavo za pot na vzhod do Viequesa in Culebre.

Staro mestno jedro tipično za kolonijalna mesta 17 in 18 stoletja, cerkev, trg, mestna hiša, gasilski muzej kmalu iz centra pa podrta poslopja, se vende….Obnovljen samo strogi center, ostalo propada.Vrneva rent a car, v marini pa pripraviva vse za jutrišnje jadranje (beri motoriranje ) proti vzhodu.Pot na vzhod je v tem (in ostalem)letnem času možna samo ponoči ali zgodaj zjutraj, dokler se ne zbudijo vzhodni vetrovi.Ponoču namreč vetrovi čudežno za otoki  ugasnejo ali vsaj za silo zmanjšajo moč, valovi ostanejo od dnevnih vetrov, morski tok je stalen na zahod,tako , da je možno edino motoriranje ponoči ali zgodaj zjutraj do 10 ure dopoldne.Potem imaš valove v gobec, proti tok 1-2 vozla  in veter 15-20 ravno tako v gobec.Pa jadraj!Če greš pa malo na jug , pa še valovi iz Atlantika udarijo.Recepr:nočna vožnja ali vsaj zgodnje vstajanje!Odločiva se za slednje.
27.11.2014 Vstajanje ob 5, odrineva točno ob 6h.Vetra ni, ko pomoliva nos iz marine že swell( valovanje), ampak gre 5-6 vozlov.Ob sončnemvzhodu vstane tudi veter , hitrost pade na 5, pod 5 vendar na srečo kasneje veter omaga in po 4 in pol urah sidrava v Salinasu.Zaliv , popolnima obkrožen z 15 m mangrovami, varen mirno morje,blatno dno in kalna voda, ob sidranju Branka zagleda pošast(kasneje izveva, da je to nenevarna morska krava).Voda neprijazna za kopanje, vendar nirvana, končno zabušavanje.Zaliv spominja na Soline pri Verudi.Obala privat, polno restavracij, glasba ..

28.11.2014 se nadaljuje(zabušavanje)popolnoma mirna noč, jutro kavica (brez kopanja)nato ogled zaliva,kočera v restavraciji pred barko.Popoldne se presidrava pred vhod v zaliv za kritično plitvino 2.1m za lažje izplovljavljavanje jutri zgodaj zjutraj proti Pontilas(PR)20nm  ali celo na otok Viesques50nm.

Ni komentarjev:

Objavite komentar