nedelja, 21. junij 2015

Santa Maria, Azori do Lagosa, Portugalska

14.6.2015 , Poslovimo se od Aljoše, ki odhaja domov,še prej pa hiti na valobran , da bi posnel štart zadnje etape .UTC 10.00 Štart zadnje etape proti Evropi.ARC naserje portugalsko mornarico, da posodi vojaško fregato za štartno plovilo( ni kaj, so znalci).20 bark se gnete pred štartno črto in lovi sekunde in stotinke za prvo mesto na štartu regate dolge 810nm!!??Res, tu odloča vsaka sekunda(kasneje smo videli veliko bolj pomaga močan motor).Veter na startu 6-8 vozlov, najbolj zagnani razvijejo spinakerje, nekateri tudi karamele,Rhea samo glavno in genova in proti koncu otoka dohitevamo floto, saj smo zadnji prevozili startno linijo.Lep pogled na floto, po 12 urah smo na sredini flote, ko se stemni , pade tudi veter, motoriramo ob jadrih, ponoči pa mimo nas glisirajo večje barke z močnimi motorji( morda so mislili, da jih ne vidimo motorirati.Jadra+ motor vso noč, motoriramo na 1500 obratih in delamo solidnih 6 vozlov.Lep pogled na lučke ostalih bark okoli nas.
15.6.2015 ubriramo bolj severno ruto, da bi lažje jadrali v napovedani SV(beri v gobec), ko premotoriramo široko polje brezveterja.Morje kot olje, rib v morju polno vendar nobene samomorilke.Čudežno začne delovati satelitski telefon Telekoma, takoj dobimo 5 člana posadke, metereologinjo in taktiko Branko!Vsako jutro dobimo namesto svežih kajzeric po SMS najnovejše vreme in napotke kam naj jadramo.Sledi nas on line na ARC yellowbricku, in hitro dobimo prvi rumeni karton za preveč severno pot.Ne ubogamo, takoj rdeči karton » a greste preko Lizbone v Lagos?«Vrag šalo vzel, takoj obrnemo na jug in smo pohvaljeni.Gorazd skrbno beleži vremenske napovedi, ki jih bomo kasneje primerjali z dejanskimi iz ladijskega dnevnika.Naredimo 125nm /24 ur
16.6.2015 vetra za vzorec, udari bonace 4-6 vozlov, swell ubija hitrost barke in prazni jadra, zato poje samo motor.Flota čaka veter, ki naj bi prišel naslednji dan.Vse skrbi, ali bo goriva dovolj za napovedano brezveterje tudi pred Portugalsko.Premotoriramo 130nm/24 ur
17.6.2015Popoldne končno pride SV,torej ponovno šlager sezone-orca z vetrom v gobec.Veter proti večeru pojača na 22 vozlov,vendar se tudi morje dvigne in prične se vožnja po makadamu in premetavanje barke v vse smeri, valovi zalivajo in prelivajo barko, v kokpitu razen 05m2 vse mokro, v barki pa vsak gib projekt.Če se ne držiš, takoj kazen v obliki udarca ali padca.Lovimo se kot pijani, vrata loputajo,sklede letijo in ropotajo-čisti užitek.Druga krajšava, flok naredimo kljub obilici vetra samo 120nm.Ob vsakem udarcu barke v val, nas ustavi iz 7 na 3,5 vozla..Pojamramo Branki , kdaj bo bolje , pa nas potolaži naj potrpimo in prejadramo čim več, saj bo kmalu premalo vetra.Prejadramo polovica poti!
18.6.2015 zjutraj na radio netu posadke jamrajo, da imajo že dovolj rodea, mnogim so odpovedali želodci, tudi na Rheji kuhar štrajka, Gorazd pripravi presno, ponoči ne spim, ker preveč bobni od udarjanja valov in barke v valove.Proti jutri veter pojenja na solidnih 9-16, življenje postaja znosnejše, naredimo 138nm/24 ur.Do Rta Sv Vincenta(Cabo de SaoVincent) še 262nm
19.6.2015 popoldne veter že toliko upade, da dodamo še motor, ki brni do 2 zjutraj , ko nenapovedano veter iz severa pojača na 10-13 vozlov, valovi se umirijo in barka drsi po vodni gladimi GT 6-7 vozlov!Končno EOL na naši strani, če prejadramo še 40-50 nm , potem imamo goriva dovolj za preostanek poti.Jutranja napoved metereologinje napoveduje malo več vetra(od 5 -15) , ARCova napoved pa celo do20 oz 25 in oblačno z squalli.No pri nas se zjasnilo že ponoči in vse dopoldne brez oblačka, še vedno jadramo na severozahodnik 8-11, delamo 5-6.GT.Pot nam križajo že  tovorne ladje ki plujejo iz S na J in obratno, gužva pred vhodom v Gibraltar pa nas še čaka.Napredovanje načrtujemo tako, da bi v tranzitno cono pri Sv Vincentu prišli v soboto zgodaj zjutraj , jo prečkali ob izogibanju ladjam in nato ob obali podnevi še ribiškim mrežam, ki predstavljajo kar velike pasti za jadrnice.Prihod v marino Lagos planiran za soboto popoldne.

20.6.2015 prvi del noči napredujemo hitreje od pričakovanega, v tranzitno cono  vstopimo še v trdi temi, na AISU sledimo vsako barko,razen ene smo vse podelali brez problema, z to pa bi se srečali na 100 metrov, zaradi varnosti zmanjšam hitrost in obrnem barko za 90 stopinj in kasneje prečkam mrcini za krmo.Največji tanker je bil dolg 280metrov!Ponoči slišim vojaško ladjo, ki patruljira med tovornimi barkami(seveda brez prižganega AISA!)in jih legitimira po VHF postaji.Ko se zdani vidimo kar tri vojaške ladje portugalske mornarice!Ob 6 uri v meglicah zagledamo svetilnik na Sv Vincentu, torej vidimo že mamo Evropo!!Lep občutek po 2 letih , ko svojo barko pelješ nazaj proti domu.Še dobrih 30nm do cilja ARC Evropa v Lagosu.Jadramo po polju vrš in položenih mrež, nočna vožnja tu bi bila kar mala ruska ruleta.En šmorn na propelerju je bil dovolj!Ob 12.55 prevozimo ciljno črto, manever šluk, čestitke en drugemu, Atlantik premagan še rikverc!!No popolnoma bo šele v torek, ko pridemo skozi Gibraltarsko ožino, kjer se Atlantik dejansko konča.Rumenček(ARCovci imajo vsi rumene majice) nas pričaka na pontonu pri Control towerju, prijava, Janko in Gorazd natočita gorivo, šampanjec(ali dva..)pridruži se nam še rumenček.TO JE TO!Atlantik v obe smeri ,zmaga!Lepo darilo za rojstni dan.Mojo skrito željo preglodati vsaj en ocean s svojo barko sem uresničil, pri tem so mi pomagaliBlaž,Janko,Gorazd,Aljoša,Franci,Manja,Vlasta in Tatjana in seveda moja Branka , ki je prejadrala najtežji del poti , 2700nm od Izole do Kanarskih otokov, prenašala mojo trmo,sledila vreme, planirala postanke v marinah in sploh skrbela za logistiko na barki.Upam, da bova imela od Malage do Izole več sreče z vetrovi in vremenom na sploh, ter uživala zaključek projekta Atlantik.
Danes zvečer še zaključna slovesnost, podelitev priznanj in zadnje srečanje vseh posadk.Čaka nas še nabava hrane do Benalmadene, Španija, jutri nas Gorazd zapusti in odleti domov, mi pa takoj odrinemo proti Gibraltarju.