petek, 5. junij 2015

20.05.205 do 04.06.2015

20.5.2015 start 2 etape Bermuda-Azori. Lep pogled na jato jadrnic, ki zapušča St. Georges Harbur. Naslednje tri dni napovedani rahli vetrovi J, JZ smeri, neugodno za željeno smer, ki bi bila čista krma, odločimo se za severno, hitrejšo varianto, večina flote za direktno ali bolj vzhodno. Dvignemo genaker do noči, nato genova. Neugodno rolanje in udarjanje genove celo noč. Barka in posadka bp..
21.5.2015 zjutraj nadaljujemo z isto kombinacijo jader in napredujemo prepočasi, predvsem pa nas nese preveč na sever. Postavimo metuljčka, končno barko usmerimo v pravo smer, VMG se približa SOG. Zvečer varnostno pospravimo metuljčka, motoriramo do 3 zjutraj, nato se veter obrne na J in poletimo na jadra tudi do 10 vozlov in to v pravo smer!
22.5.2015 še vedno jadramo z 7 do 8 vozli, do cilja samo še 1550nm. Zvecer po kočerji  nenadoma naraste veter na 25 in kasneje ponoči do 33 vozlov. Ni bil napovedan, morje se dvigne, prava kombinacija 3 valov, zadnji se dvigne kak meter nad Francijem na straži, se zvrne nanj in zalije zadnji del kokpita. Barko zasuče bočno, v kabini vse leti po tleh, kmalu zadeva pod kontrolo. Drvimo celo noč tudi z 10 vozli, 24 ur koristnih samo 120nm!
23.5.2015 proti jutru veter upade na 20 , kasneje dopoldan celo na samo 10 in manj. Ne vemo ali bi zagnali motor ali se guncali na ostanku valov z 4 vozli hitrosti. Se guncamo, vmes po Francijevi zamisli popraviva strgani desni lazy jack s pomocjo spinaker dvižnice. Guncamo do vecera, obupani kresnemo motor, da bi čez 10 min zacel veter obračati na SSZ in jacati. Takoj jadra gor, motor dol in kmalu drvimo 7 vozlov v mirnem morju. Poezija, ki traja do 1 zjutraj, ko pisem ta blog. 24 ur koristnih  143nm
24.5.2015 do jutra jadrali 7- 8 vozlov, na žalost je veter začel po napovedi obračati na V in jacati na 20-25 tudi morje se dvignilo in zaliva barko, saj  jadramo ostro v veter. Zjutraj naredimo 2 krajšavo, orca, in tako bo naslednje tri dni (in noči). Upamo, da obljublenih gustlnov do 30 ne bo prevečkrat. Trenutno kurz malo po Azori, če veter obrne še bolj na V ga bomo morali slediti. Še dobro, da imamo dovolj višine, verjetno eno najvišjih v floti. Alternator po sežgani elektroniki ne daje štroma in še dobro, da imamo hidrogenerator HG 300 (bravo Marko!) ki dela 24 ur in sončne celice, ki pa ne vemo še zakaj, delajo samo 12 ur!
24 ur koristnih  129nm
25.5.2015 ves dan piha SSV,skoraj točno iz smeri Azorov. Opletamo levo in desno, najadramo koristnih  124nm proti cilju. Vremenskih napovedi še vedno ne moremo prejemati preko SSB postaje iz meni neznanega vzroka. Dobim bazno postajo, ki me identificira, vidim število prejetih mailov, nato pa me izključi. Zanašamo se le na skope info preko SSB postaje od drugih bark v floti. Planiranje prave poti zato oteženo in malo rulete.
V noči iz 25/26  med Gorazdovim dežurstvom, veter ugasne, dve tri plohe operejo barko, kresnem motor, vendar čez pol ure že piha VJV, močno vrti in se obrača za 30 stopinj. Proti jutru se stabilizira v nam relativno ugodno smer VJV 140 stoponj tako, da lahko jadramo v smeri severno od Azorov. Pridobivamo na višini, zgubljamo na dolžini. Valovi se umirijo, jadranje končno postane užitek. Solidnih 6-7 vozlov, barko ne rola več, smo pa stalno nagnjeni 20% in Aljoša pravi, da je vsak gib ali operacija na barki nov projekt. Zaradi mirnejšega morja posadka dobi zvečer palačinke in ananas z čilijem, limono, česnom in soljo. Morala se takoj dvigne še za en nivo, pa že do tedaj je bila visoka.
26.5.2015 nadaljuje se GT jadranje, delamo solidnih 6- 6,5 vozlov, bivanje na barki se umirja in postavlja na udobnejši ritem. Po radio netu ugotavljamo pozicije ostalih bark, večina pred nami 50 do 150nm, vendar pod nami 60 do 120nm. Samo tri barke smo ubrale severno ruto. Ob 17.00 imamo še samo 1000nm do cilja!Rum punč in fotkanje. Od tedaj dalje merimo samo še koliko je do cilja. Ob povprečno 125nm /24 ur še 7 dni. ETA  Horta ,Falial 3 junija. Gorazd sanja o tenstanem krompirju in goveji juhi, še bolj pa čaka na prvi ulov. Do danes izgleda, da so vse ribe že polovili...Do cilja se 975nm!
27.5.2015 končno prva mirna noč, vetra med 10 in 12 , barka drsi z 6 vozli, GT jadranje in spanje. Zjutraj ob 04.15 Gorazdu zabrni rola zzzzzzzzzzzz in evo prve tune, 61cm in 6kg! Pa Atlantik res ni prazen. Namesto prevzema dežurstva filiram tuno ob asistenci ladijskega ribiča. To je tudi njegova prva zaresna riba. Današnji jedilnik se ve: predjed tuna karpačo, glavna jed tuna z sezamom in solata (Franci med filiranjem že postavil tekoče grozdje v hladilnik). Jutro se nadaljuje v brezveterje, poje motor, uspeli smo prvič prezračiti barko polno vlage. Za palačinkami tuna je še zvisala moralo posadke. Videli čofotanje, pihanje in "vrenje" vode 500m od barke. Kit? prikaže se visoka špičasta plavut- Orka? nato izgine vse z povrsja. Na drugi strani barke predstava delfinov, ki visoko skačejo iz vode. Čakamo na obljubljeni veter 7-14, da ugasnemo motor. V mirnem morju potrebujemo le 10-11 vozlov vetra za 6 barke. Smo v širokem pasu z malo vetra in upamo, da le ta kmalu pride.
28.5.2015 motoriramo vso noč, jasno nebo, luna osvetljuje morje, veter pa vztraja na 2-4 vozlih! Ni še krizno, ampak goriva le še za 35 ur motoriranja. Proti jutru spet vidimo kite, nenavadne meduze, ki imajo razpet mehur nad vodo, da jih goni veter, in lovke pod vodo. Srečujemo jih že tri dni, in smo sprva mislili, da so to plasticne flaške. No danes ena plaval nekaj metrov od barke in ugotovimo, za kaj gre. Pogosto vidimo tudi želve na svojih selitvenih poteh do mivkastih plaž. Motor še vedno brni, veter se je popravil na 5-6 ampak premalo za samo jadra. Jutranje napovedi vetra nismo uspeli dešifrirati zaradi izjemno slabega sprejema na SSB.Do cilja se 775 nm.
29.5.2015 vetra še vedno premalo za jadranje. Samo 2-5 vozlov, ko postavimo jadranja, nam valovi Atlantika(swell) guncajo barko na vse strani tako, da bum, glavno jadro in genova opletata kot zmešana in se praznita. Barka ne dobi nobene hitrosti. Moreča situacija, goriva primankuje, alternator motorja ne deluje zaradi sežgane elektronike, hidrogenerator pa nima dovolj obratov. Smo ujeti v past brezveterja Azorskega maksimuma. Navkljub temu se spravimo 122nm/24 ur ob pomoči motorja . Skrbno pišemo ure motorianja in odštevamo od ocenjene zaloge goriva, saj števec goriva ravno tako ne dela! Gorazd ujame drugo tuno, tokrat navadno, ombre in popestritev jedilnika je tu.
29.05.2015 razen obiska delfinov nic novega.udari bonace in guncanje na valovih.Nardimo samo 74nm
30.5.2015 veter 0,5- 8 vozlov, delamo tudi samo 3nm na 3 ure! Mirno morje izkoristimo za moje plezanje na jambor, saj smo strgani lazy jack začasno rešili z dvižnico spinakerja. Potrebno je zamenjati strgani jack in sprostiti dvižnico, saj jo potrebujemo za genaker v teh šibkih in spremenljivih vetrovih. Popoldne se dvigne malo vetra vendar to dovolj le za 86nm.
31.5.2015 udari bonace nam dovolijo le 69nm. Akumulatorji se nezadržno praznijo, že na 11.7V in 40%, zato izklopimo VSE porabnike, tudi navigacijo in avtopilota. Ročno krmarimo samo na magnetni kompas.
1.6.2015 še vedno v območju vetrne puščave. Očitno bomo morali počakati na prihod nove hladne fronte, da bo nekaj več sape. Iz tanka za gorivo potegnemo 8L nafte v kanto, kot zadnjo rezervo za vplutje v Horto v kolikor bi nam zmanjkalo goriva. Proti veceru nas obišče pravi morski pes, prvo vidimo samo hrbtno plavut nato še večjo repno. Še 477nm do cilja. Zmanjkuje kruha, sadja in zelenjave že davno, preštejemo toaste in določimo, koliko lahko vsak dnevno poje. Hladilnik seveda izklopljen, praznimo vse pokvarljivo.
2.6.2015 bonaca, ne upamo trošiti goriva, zato samo jadramo. Vremenske napovedi dobljene od ARCa ne veljajo, od napovedanih  8-12  vetra na dosegamo niti spodnje meje. Kombiniramo genaker, metuljcka, genova... Proti večeru Gorazd ujame white marlina, vendar mladiča, okoli 120cm. Na ukaz kapitana gre nazaj v vodo, kjub negodovanju posadke. Zvečer se veter končno obetavno popravi na do 8 vozlov.
3.6.2015 prvič po dolgem času jadramo vso noč z hitrostjo 5-6 vozlov! Proti jutru veter pojača tudi na 20 vozlov, nebo se pooblači in zjutraj dve plohi opereta barko. Sunki vetra do 30, še dobro, da pravočasno pospravimo metujčka, katerega smo vozili vso noc. Generator končno prede in dela štrom kakor se spodobi, napolnimo ga do 65%!! Spet prižgane navigacijske luči in  po barki ne hodimo kot rudarji. Še vedno pa ročno krmarjenje, da bi čimpreje regenerirali akumulatorje. Že kalkuliramo prihod v Horto za petek, a to je bil račun brez krčmarja, ob 21 uri veter nenadoma ugasne in pade na 3-4 vozle, ostanejo valovi z vseh strani. Barka udriha levo in desno, snast ječi in  ropota, zelo neprijetno. Odločimo se za motor na nizkih obratih v upanju na veter. Od razpoložljivih 80 ur motorja izkoristili ze 71! Do cilja se 288nm.
4.6.2015 motoriramo že 7 ur, vetra pa od nikoder. No le ta pride dopoldne, jača na 10 vozlov, kasneje 15, generator poje,jadramo med 5 in 7 vozli. Porabili že 77 ur motorja, odločimo se, da skrenemo na prvi otok Azorov, Flores da natocimo gorivo.



4.6.2015 ni vetra, ni goriva, gremo  proti Floresu po gorivo.

4 komentarji:

  1. Zakon!!
    In pohvale za marlin release, sve se vrati!
    LPb

    OdgovoriIzbriši
  2. bravo bratec, upam da ulovite še kakšno ribo do Horte

    OdgovoriIzbriši
  3. Spremljam dogodke in si mislim svoje. Da sem kaksnih 30 let mlajsi bi si tudi jaz omislil tako avanturo. Morda v naslednjem zivljenju.

    OdgovoriIzbriši