petek, 7. avgust 2015

Menorca -Brindisi

Za najbolj vnete eden zadnjih javljan do prihoda v Izolo
20.7-2015 pred zoro zapustiva sidrišče in odmotorirava  proti Sardiniji .Opoldne končno veter, vendar premalo, zato še poje motor.enaka zgodba tudi ponoči naslednje jutro , 21 7. se veter okrepi, jadrava !Po 210 nm sidrava za JZ rtom Sardinije pred marino Porto Teulada.
22.7.2015 jadra in motor do rta Spartivento in v Marino Willasimius.Vse popoldne se zbirajo nevihtni oblaki in pol ure po privezu v marini prva prava nevihta po 2 letih!!?Treska , poka, veter obrača, lije kot iz škafa.
23.7.2015 pot pod noge(jadra) proti 220nm oddaljenemu otoku, malo večji od Suska, Ustica.Ne spada pod Eole ampak pod Palermo.Ponoči 24.7   vse okoli nas bliska, nad nama zvezde.Pozno popoldne priprdiva do Ustice,in dobiva zadnje prosto mesto na rivi, ki sicer sprejme samo 5-6 bark.Ormiggatore (stražmojster v IT marinah in pristaniščih)poga privezati barko in takoj prinese 4m ploh za pasarelo.Imela sva res srečo, saj tukaj in kasneje na Eolih ni varnih sidrišč in je obisk priporočljiv samo v stabilnem in lepem vremenu.Otok naju očara in ostaneva 3 dni, tudi čakajoč vetra.
25.-26. 7.Ustica,ogled otoka z lokalnim busom.Posebnost otoka so porisane in z keramiko obložene fasade, polno restavracij , butikov skratka  otok z dušo in vreden ogleda!!(če pa kihnwe vzhodnik, pa beži na potapljaške boje okoli otoka)
27.7.2015 odrineva proti prvemu otoku Eolov, Alicudo.V priročniku narisano sidrišče, ki pa je sredi kopalcev!!? saj je vode preko 50m do 10m od obale.Podaljšava na sosednji otok Filicudi,kjer so iste težave, samo da so tu boje na 30m globine.Majstor naju priveže in ročno odere za 50 eurov brez računa in zahvale.
28.7.2015 Filicudi mimom Saline , Lipari do SV luke Vulcana.Prelena(kdo bo napihnil dingi, večerja..) za vzpon na vulkan, ki bruha žveplene pline.Pogled pa lep, še posebej pozno popldne z obikovalci kot silhuete.
29.7.2015 jutranji odhod proti 70nm oddaljenemu Ripostu , Scilija, skozi Messino.Do Messine prda nato pa rock&roll!Prvo opletamo mimo posebnih bark za lovljenje spečih mečaric( na jamboru 3 čuki ki upravljajo barko na 15m klunu pa ribič z harpuno, zadevo popestrijo tokovi in vrtinci, za začimbo pa severni veter skozi ožino od 12 – 30 vozli refulov.Barka poleti na vetru in marskem toku 8-9 vozlov!Po izhodu iz Messine se dvigne še morje ,enkrat avtopilot spusti , barko zarola, prevzamen krmilo in vozim ročno do marine Riposto del Etna.Ob vetru in valovih vhod v marino z kar nekaj adrenalina, ampak konec dober, vse dobro.
30.7.2015 rent a car, vzpon na Etno do 2000m dalje gondola do 2750 in se dalje unimog bus do 3000m.Naprej pešpot zaprta, saj Etna bruha velike količine žvepla kot bi se pripravljala za nov izbruh.Zadnji je bil maja in 5 dni so turisti uživali ob bruhanju lave, ki pa se steka na severno stran, turistične poti pa so po južnem pobočju.Popoldne se skok do Tourmine, mesta na skali nad morjem.Odled 2 največjega antičnega amfiteatra v sredozemlju.Impozantno!Je pa mesto ena sama restavracija , bari in kioski z spominki.
31.7.2015 zjutraj črpalka, nato odrineva proti 70nm oddaljeni Rocelli Ionici, edini varni marini v Kalabriji.Ostaneva dve noči, saj je za naslednji dan napovedan veter v gobec 25vozlov.Večerja pizza na METRE!V marini nas presenetijo z brezplačnim vodenim ogledom staro grškega mesta Lochri, ki so ga odkrili ob gradnji železnice in je imel 35.000 grkov in 100.000 sužnjev( na 1 Grka 3 sužnji in verjetno sužnje), in orlovega gnezdaGeracio, kamor so se Grki preselili, ko so mesto zasule naplavine iz gora, saj so pred tem Grki posekali vso hosto.Vse financira ministrstvo za kulturo z namenom promocije Italije.
2.8.2015 Rocella Ionica –Otranto prvotni plan je bil Crotone, vendar  se zaradi ugodne napovedi odločiva za še eno nočno jadranje preko Tarantskega zaliva do Marije di Leuca.Zvecer se nama javi Zeus in z vseh strani pošilja strele, grmenje, zadeva se do noči umiri , veter tudi, spet ta pr.. prda.Zjutraj , 3.8. Leuca, vendar se odločiva podaljšati do Otranta, skupaj 170nm.
3.8.2015 v otrantu sva nameravala počakati dan ali dva, da prenejo severni vetrovi, vendat zvečer in ponoči priletijo iz vzhoda valovi, brez vetra, rolanje kot pri norcih, zato
4.8.2015 dvigneva sidro in jadra+motor do Marine di Brindisi , kjer počakava na ugodnejši veter proti severu
5.8. Brindisi SZ 25 vozlov v gobec
6.8.2015 spet nabaševa na brezplačni ogled srednjeveškega mesta Lecce v organizaciji Ministrstva za kulturo.Tudi prav!Veter 25 v g..
7.8.2015 zamenjam olje v motorju, tesnilo vodne črpalke, ki so ga zaje… v Španiji,žehta , relax..Jutri odrineva proti novi marini pod Barijem, nedelja Vieste, ponedeljek verjetno Lastovo.