ponedeljek, 8. julij 2013

3.7.2013- 7.7.2013 Gibraltar (La Linea,ES) - Graciosa, Kanarski otoki

Po vseh študijah izplujemo točno ob 4. zjutraj, to je 3 ure po najvišji vodi v Gibraltarski ožini. Za ogrevanje slalom med 20 zasidranimi tovornimi ladjami v zalivu in nato vstop v ožino pri rtu Camero. Tu še marjetica, Navionics nima vrisanega dodatnega svetilnika, na plitvini pa sta še dve ribiški barki s čolni. Za njimi pa že luči Maroka....Pri španskih ribičih nikoli ne veš kaj polagajo in kaj vlečejo. Kot Krjavelj presekamo ribiški barki na pol in udarimo med njima. Konec dober, vse dobro. Na AIS-u spremljamo promet, na 16. kanalu radio Tarifa, ki kontrolira promet v ožini in ošteje vsako barko, ki pluje hitreje kot 13 vozlov (zaradi kitov hitrost omejena). Zaskrbljeno primerjamo hitrost barke po brzinomeru in po GPS, razlika je morski tok. Za začetek samo 0.5 vozla, morda je bil timing pravi! Vendar tok kmalu začne naraščati na 1, nato na 1,5, nas že malo skrbi ali so bile študije prave, nato 2 vozla in še 5 nm do Tarife. Namesto 6 delamo samo 4 vozle in grizemo nohte kaj še bo.V glavi se vrti film o vseh, ki so se morali vrniti v Gibraltar. Varen si šele 20nm od ožine. Prične se daniti, se bomo še lažje izogibali tovornim ladjam. Na srečo se okrepi vzhodnik, ki naraste na 18 vozlov. Odpremo jadra, ki v začetku pomagajo motorju, po Tarifi pa celo ugasnemo motor in prejadramo preostanek ožine. Zaradi ugodnega vetra ne nadaljujemo proti zahodu ampak takoj obrnemo na SW ter pričnemo prečiti poti tovornih ladij. Aljoša pravi, da jih je toliko kot tankov pred Stalingradom. AIS je tu zakon in  odplačan 10x!! Po srečanju z 20- 30 ladjami srečno preplujemo vstopno separacijsko in izstopno pot v ožini ter se približamo Maroški obali na 5 nm. Toka ni več, zmaga! Po Messini pade še Gibraltar. Jadramo na SW vzporedno z maroško obalo do naslednje točke po Jimmy Cornellu. Še vedno srečujemo polno ladij, na koncu dneva ugotovimo, da plujemo točno v SW vstopni ruti bark v Gibraltar, veter ugasne, vendar se proti večeru okrepi ter vztraja celo noč. Piha do 20, barka leti med valovi kot na rollercoasterju, milje letijo! Samo da se veter ne okrepi, in res se ni, pač pa proti jutru celo ugasne .V prvih 24 urah naredimo 145nm, kar ni slabo. Motoriramo ves dan in se rolamo na valovih pretekle noči. Proti večeru srečamo Maroško ribiško lesenjačo s 15 ribiči, ki skačejo po palubi, mahajo s tuno in nas vabijo k sebi. Zvijam panule, vendar ženski del odloči, da jih je preveč in so sumljivi. Nič ne bo s tuno na panulo niti na eure. Pade mrak, z njim pride malo vetra, zato jadramo dokler ne ugasne. Z Aljošo si menjava stražo na dve uri. Prava gentlemena, dami spita ali pazita, da midva ne zaspiva!? Po polnoči še megla, le od kje? Veter vztrajno vleče na SW proti Maroku, napovedanega NW ni od nikjer.Večinoma na motor naredimo v drugih 24 urah 138nm. Nov dan, megle se razkadijo, vendar priletijo nizki oblaki. Tudi teh ni bilo v napovedi. Jadramo že 10nm iz začrtane smeri, vedno bliže Maroku. Veter iz W celo obrne v SW (edini veter, ki ga ne rabimo, smo ga pa navajeni že iz Sredozemlja-v gobec!). Ni ga veliko, zato po tem ko smo že 15nm iz smeri zamotoriramo proti zahodu. Spremljajo nas dolgi oceanski  valovi. Panulamo-nula. Vetra 7-8 vozlov, vendar preveč  iz zahoda. Ko končno le obrne na napovedani NW, že pri 8 vozlih barka dela 6! Ponoči lepo jadranje, malo rolanja, vendar napredujemo s 5-6 vozli! Tretjih 24 ur naredimo 121nm. Še vedno solidno, bilo pa bi lahko tudi bolje. NW vztraja, ni premočan 8-12 vozlov, tudi zjasni se, pravo GT jadranje. Posadka uživa, solidna hitrost okoli 6 vozlov, ni rolanja, sonce, takoj podpišemo za naprej. Delfini nam večkrat na dan pripravijo predstavo. Panula-nula.Menjam vabe, dolžine panule, Atlantik je očitno prazen. Ob 6. zvečer samo še 100nm do cilja! Noč, upamo na GT jadranje tudi ponoči. Začne se lepo, v 24 urah naredimo 136nm. Veter na 10 nimut spreminja smer iz N v NNM 8-  14 vozlov. Polkrma, barka lepo drsi, dokler Aljoša med svojo stražo ne pride v pas 18 vozlov, večjih valov in spet malo tobogana. Zbudimo se v oblačno in hladno jutro, vidijo se že luči Graciose, ko se zdani pa že obrisi prvega iz niza Kanarskih otokov, Alegranze(nenaseljeni otok) ter kasneje še Graciose in Lanzerota. Kmalu pride mobi signal, posadka utihne in se ukvarja vsak z svojim mobitelom!!?? Zvijem panulo na palici, vztrajam z bandgijem do konca .Ko ga pričnem zvijati končno tuna! Očitno Atlantik ni čisto prazen; 2,8kg, 52cm. Za večerjo in suši predjed bo. Kličemo po telefonu in VHF za rezervacijo marine, ker je nedelja se nihče ne javi, zato gremo v marino brez najave, računajoč, da se privežemo na črpalki in vidimo kam in kako. Ko vplujemo, nam že maha dežurni varnostnik, določi privez 48, iščemo z daljnogledom, ni številk. Pomagajo posadke na privezih, določimo vez in to je to. KOPNO! Rhea sangrija za dobrodošlico posadki, tuna suši in tuna kremenatli v pečici. Privezani v marini, moški del pade v komo, da nadoknadi nočna dežerstva. Sprehod v vasici, spominja na Susak z mivkastimi cestami vendar belimi hišami v arabskem stilu. Otok vulkanskega izvora, črne kamenine, rastlinje kot na Galapagosu in še presenečenje-oseka 2metra! Lepe mivkaste plaže so nenadoma ostre, črne skale. Plavanje ni več možno. Marina je zato na plavajočih pontonih, ki se ob stebrih dvigajo in spuščajo glede na plimovanje morja.Pretežno domači turisti, pivo 1 euro....Sprehod, fotkanje in internet. Jutri je nov dan.
Še malo statistike:
Prejadranih 591nm v 4 dneh in 8 urah, od tega motorja 40% in 60% jadranja.Povprečna hitrost 5,7 vozla. Najmočnejši veter 22 vozlov, smer z izjemo 3. dne (SW)NW ali NNW. Navkljub dosti motorja je bil EOL na naši strani.


Ni komentarjev:

Objavite komentar